Syftet med denna studie är att genom intervjuer lyssna till fyra pedagogers upplevelser av att implementera ett Good Behavior Game (GBG) på en skola under ett läsår. Spelet är en försvenskad version av ett GBG, vilket är en metod för pedagogerna att minska regelbrytande beteende hos eleverna i klassrummet. Med utgångspunkt i pedagogernas upplevelser av spelet och tidigare forskning tittar studien på hur pedagogerna upplever att deras undervisningsgrupper påverkats av spelet och vilken inverkan det haft på deras yrkesroll. Med ett behavioristiskt perspektiv tolkas resultatet och problematiseras. Resultatet från studien visar på att de intervjuade pedagogerna upplever att spelet har haft en positiv påverkan på deras undervisningsgrupper så som ökat samarbete mellan eleverna, ökad studiero i klassrummet samt mindre regelbrytande beteende hos eleverna. Pedagogerna menar även att de genom implementeringen av spelet, där de följt spelets metod, upplever att det har påverkat dem i deras yrkesroll på ett positivt sätt. Denna studien visar att en riktad satsning som GBG från staden kan vara en effektiv metod för pedagogerna att hantera regelbrytande beteende hos elever. Vidare diskuterar studien det behavioristiska perspektivet i skolan i förhållande till elevers effektivitet och lärarnas pedagogik samt riskerna som perspektivet kan medföra.