Malmö University Publications
Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Möjligheterna med ett lokalhistoriskt kontextmedvetet spel
Malmö University, Faculty of Technology and Society (TS).
Malmö University, Faculty of Technology and Society (TS).
2018 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesis
Abstract [sv]

Denna studie syftar till att utvärdera vilka möjligheter det finns med ett kontextmedvetet spel som inriktar sig på lokal historia. Studien undersöker vilken målgrupp ett sådant spel skulle kunna passa, hur spelet upplevs av personer med olika förutsättningar såsom spelerfarenhet och historieintresse samt diskuteras vad som gör spelet intressant att spela och vad som motiverar spelarna. Spelet använder sig av GPS koordinater som mekanik där spelarna får gå till olika platser på kartan för att lösa olika uppdrag. Speltester har utförts av personer med olika förutsättningar och med hjälp av deras feedback har vi kunnat dra slutsatser om frågeställningarna som denna studie försöker svara på. Denna studie kan användas som vägledning för andra spelutvecklare vid produktionen av ett lokalhistoriskt kontextmedvetet spel. Den kan också ligga till grund för framtida forskning inom området genom att visa på hur denna typen av spel tas emot av personer med olika förutsättningar, kön och ålder.

Abstract [en]

This study seeks to evaluate the possibilities of a context aware game that concentrates on local history. The study investigate what target group a game like this would fit, how the game is perceived people with different backgrounds like amount of experience in video games and interest in history, what makes the game interesting to play and what motivates the players. The game uses GPS coordinates as a mechanic where the players have to walk to different locations on the map to solve various missions. Playtests have been conducted by individuals with different backgrounds and with their feedback we have been able to give conclusions of the questions this study is trying to answer. Our study can be used as a guidance to other game developers during the production of a local history context aware game. It can also be the basis for future research in the field by showing how this type of game is conceived by people with different backgrounds, sex and age.

Place, publisher, year, edition, pages
Malmö universitet/Teknik och samhälle , 2018. , p. 21
Keywords [sv]
Context, aware, mobile, game, history, gamification, Kontextmedvetet, mobilspel, spel, historia, spelifiering
National Category
Engineering and Technology
Identifiers
URN: urn:nbn:se:mau:diva-20878Local ID: 26692OAI: oai:DiVA.org:mau-20878DiVA, id: diva2:1480761
Educational program
TS Spelutveckling
Supervisors
Examiners
Available from: 2020-10-27 Created: 2020-10-27Bibliographically approved

Open Access in DiVA

No full text in DiVA

By organisation
Faculty of Technology and Society (TS)
Engineering and Technology

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 72 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf